TOP

Louis Vuitton waardevolste luxemerk ter wereld

Het Franse luxemerk Louis Vuitton is in een Amerikaanse merkenstudie geschat op een waarde van 16,5 miljard euro geschat en is daarmee het sterkste luxemerk ter wereld.

Deze waardeschatting, gepubliceerd in de Millward Brown Optimor’s 2012 Top 100 BrandZ , houdt in dat Louis Vuitton goed is voor bijna een derde van de waarde van moederbedrijf Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), met een totaalwaarde van 60 miljard euro.

Na Louis Vuitton, volgen respectievelijk Hermès, Rolex, Chanel en Gucci als de sterkste luxemerken. Bij het onderzoek werd niet alleen gekeken naar de financiële prestaties van het merk, maar ook naar factoren als relevantie, reputatie en merkwaarde.

Nike
In het lijstje van de goedkopere modemerken is Nike met een waarde van meer dan 16 miljoen dollar het sterkste label. Het sportmerk wordt op de voet gevolgd door Zara, H&M, Ralph Lauren en Adidas.