TOP

Puma gaat meer duurzame materialen gebruiken

Puma wil in 2020 voor meer dan 90 procent van zijn producten gebruikmaken van katoen en polyester verkregen uit duurzame bronnen.

Sportlabel Puma stelt haar doelen wat betreft duurzaamheid bij, zo schrijft Retailnews. Het Duitse merk behaalde vorig jaar al het voor 2020 gestelde doel om voor meer dan de helft van de producten alleen katoen en polyester te gebruiken die zijn verworven uit duurzame bronnen. Daarom verhoogt Puma nu dat percentage; in 2020 moet dat op 90 procent liggen.

Twee jaar eerder

Daarmee behaalde het sportmerk zijn duurzaamheidsdoelen twee jaar eerder dan in de planning stond. Tegen Retailnews zegt Stefan Seidel, directeur corporate sustainability: “Er is nog ruimte voor verbetering. Daarom hebben we samen met onze leveranciers stappen ondernomen om het aandeel van duurzame materialen scherp te verhogen vanaf nu.”

Gehele assortiment

Puma gebruikt FSC-gecertificeerd papier en karton en leer van bedrijven met een certificering van de Leather Working Group. Vorig jaar werd daarmee ook het streven behaald om 90 procent van deze materialen te verkrijgen uit duurzame bronnen. Het label maakt duidelijk dat het niet om individuele collecties gaat, maar om duurzaamheid in het gehele assortiment.

Eerder deze week werd ook al bekend dat Puma flink aan de slag is geweest met innovaties op andere vlakken. Het label introduceerde de eerste VR-sneaker ter wereld.