TOP

Zalando maakt meest irritante commercial van 2011

De televisie-commercial van online schoenenwinkel Zalando is door de Nederlandse televisiekijkers gekozen tot de meest irritante reclame van 2011. Dat maakte het consumentenprogramma Radar op maandagavond 9 januari 2012 bekend.

De Loden Leeuw voor de meest irritante reclame is de tegenhanger van de Gouden Loeki. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door het consumentenprogramma Radar van de Tros. Bijna 190 duizend kijkers brachten via de website van Radar hun stem uit.

‘Onsmakelijk, irritant en niet grappig’
Ruim veertig procent van de stemmen ging naar de commercial van Zalando, waarin een bezorger de schoenen aflevert op een nudistencamping. De stemmers vonden de spotjes van Zalando ‘onsmakelijk’, ‘irritant’ en ‘niet grappig’. Vooral het geschreeuw en de naakte mensen werd door de televisiekijkers niet gewaardeerd.

Reactie Zalando
Zalando reageert laconiek op het winnen van de prijs. “De vele uiteenlopende reacties betekenen dat de reclamecampagne heeft gewerkt en aandacht heeft getrokken”, aldus het hoofd communicatie van de online schoenenretailer in een persverklaring.

‘Trotse winnaar’
De Loden Leeuw wordt in de webwinkel van Zalando voor de prijs van 5 euro te koop aangeboden. In de productomschrijving staat: “Als trotse winnaar van de Loden Leeuw bieden wij u 5,- EUR* korting aan op uw volgende bestelling, met de code: LDLWWZL1. *Geldig t/m 11-1-2012 | minimale bestelwaarde 50 EUR | niet geldig in combinatie met andere acties | enkele merken kunnen uitgesloten zijn | eenmalig geldig per klant | ook geldig op de sale artikelen.”