TOP

ANWR-Garant gaat trainingen geven aan winkelpersoneel

Omdat een groot deel van de leden van ANWR-Garant ziet dat een specifieke doelgroep hebben belangrijk is om te overleven, gaat de retailorganisatie werken met profielgroepen. Vanuit ieder profielprogramma worden speciale trainingen georganiseerd.

Wie is jouw consument? Maar liefst 83 procent van de leden van ANWR-Garant vindt dat een specifieke doelgroep hebben belangrijk is om te kunnen overleven met de winkel. Daarom gaat de retailorganisatie werken met drie profielgroepen: de functionele shopper, de weloverwogen shopper en de gepassioneerde shopper. “Door duidelijk een keuze te maken versterk je de identiteit van je winkel en kan je beter voldoen aan het hoge verwachtingspatroon van jouw consument”, aldus de organisatie in een persbericht.

Trainingen

Een belangrijk onderdeel van het profielprogramma zijn trainingen voor het winkelpersoneel, waarvan de eersten al hebben plaatsgevonden. “Uit onderzoek van de Kamer van Koophandel blijkt dat investeren in medewerkers kan zorgen voor een omzetstijging tot wel 20 procent. Je bedrijf blijft hierdoor up-to-date, je personeel presteert beter, je werknemers zijn extra gemotiveerd, zijn flexibeler en blijven langer.”

De trainingen bestaan uit drie onderdelen:

  1. Personeelstraining: hoe spreek je de consument aan in de winkel;
  2. Social mediatraining: hoe spreek je online de consument aan;
  3. Producttraining: hoe worden schoenen gemaakt.