TOP

ANWR-Garant Nederland ontzorgt en faciliteert bij tal van digitale services

Een webshop runnen zonder al te veel tijd, moeite en geld? Het is mogelijk. Net als deel uitmaken van een netwerk van schoenenwinkels of inzicht krijgen in de verkoop op artikelniveau. ANWR-Garant Nederland ontzorgt en faciliteert bij tal van digitale services.

Dat het belang van digitalisering in de schoenenbranche alleen maar toeneemt is geen verrassing. Veel ondernemers hebben ervaren dat deze ontwikkeling veel voordelen met zich meebrengt, maar tegelijkertijd ook kan zorgen voor hoofdbrekens. Want hoe zet je bijvoorbeeld een webshop op en kost dit niet heel veel tijd en geld? ANWR-Garant Nederland heeft de expertise en ervaring in huis op het gebied van digitale services. De retailservice-organisatie kan de leden optimaal adviseren, begeleiden en ontzorgen, wat de stap naar digitalisering veel eenvoudiger en aangenamer maakt.

TopShoe
Zo is TopShoe.nl één van de paradepaardjes van ANWR-Garant. Via deze formule zijn schoenenondernemers onderdeel van een e-commercenetwerk van schoenenzaken. Dit platform fungeert als een extra verkoopkanaal naast de fysieke winkel. Niet zo technisch aangelegd? Dit is geen probleem, met de backoffice van TopShoe staat je voorraad snel en gemakkelijk online. Hierbij kun je zelf bepalen welke modellen via de site verkrijgbaar zijn. Consumenten kunnen op hun beurt zien bij welke dichtstbijzijnde winkel ze een bepaald model kunnen passen. Retailers verwerken de bestellingen zelf, waarbij zij profiteren van een sterk gereduceerd verzendtarief voor PostNL. ANWR-Garant verzorgt de techniek, het beheer, de klantenservice en de marketing, onder meer met professionele productfotografie, van de TopShoe-website. Daarnaast is er een B2B-tool waarmee ondernemers bij elkaar schoenen kunnen bestellen. Hierdoor wordt nee-verkoop voorkomen, de klant behouden en extra omzet gegenereerd bij elkaar.

TopShoe maakt digitalisering veel eenvoudiger

Retailer Webshop
“Je kunt een fantastische winkel hebben met geweldige producten, maar als niemand je in deze volle markt opmerkt, schiet je er weinig mee op”, concludeert Sjef van Stratum, verantwoordelijk voor TopShoe binnen de retailservice-organisatie. “Voor ondernemers wordt het dan ook steeds essentiëler om digitaal zichtbaar te zijn. Wij willen ze op alle mogelijke manieren hierin begeleiden en meer traffic, zowel online als in de fysieke winkel, genereren.” Vandaar dat de organisatie het gebruiksvriendelijke concept ‘Retailer Webshop’ aanbiedt. Ondernemers kunnen hierbij gebruikmaken van een vast webshop-format die naar individuele wens en behoefte – inclusief eigen logo en uitstraling – wordt ingericht door ANWR-Garant. Met de kassakoppeling tussen de winkel en de webshop wordt gezorgd voor een spiegeling
van het winkelassortiment. De producten uit de winkel, staan op deze manier ook online. Via de PostNL-module gaat verzenden eenvoudig en ook betalingen gaan moeiteloos via het gerenommeerde Buckaroo-platform.

Online en offline prestaties
Wanneer je deelneemt aan een van deze e-commerceplatformen heb je kosteloos toegang tot het Online Partner Report. Wekelijks worden diverse KPI’s van online en offline prestaties gedeeld. Zo krijgen ondernemers inzicht in goedlopende merken, stijlen en artikelen, maar ook in geretourneerde producten. Belangrijke informatie die je kunt afzetten tegen een voorgaande periode of kunt gebruiken om (anoniem) te benchmarken met een landelijk netwerk aan bij ANWRGarant aangesloten ondernemingen. Daarbij kunnen de data een leidraad zijn voor inkoop en het bijsturen met onder andere nabestellingen.

Info: anwr-garant.nl, sjef. vanstratum@anwr-garant.nl