TOP

Bread & Butter organiseert twee consumentendagen

Modebeurs Bread & Butter in Berlijn wordt in de zomer van 2014 uitgebreid van drie naar vijf dagen. De twee extra dagen zijn bedoeld voor consumenten.

Bread & Butter-directeur Karl-Heinz Müller heeft de details van het nieuwe beursconcept bekendgemaakt. De modebeurs in Berlijn opent in zomer 2014 ook voor consumenten, maar plant hiervoor wel twee aparte dagen in. Ook de pers krijgt een ‘eigen’ dag. De overige twee dagen blijven gewoon voor de primaire doelgroep: inkopers en retailers. 

Waarom consumenten?
Volgens Müller moeten retailers het nieuwe concept van Bread & Butter omarmen en er hun voordeel mee doen. Door het toelaten van consumenten ziet de doelgroep van de retailer de nieuwe producten al veel eerder. En een consument kan niet een product willen kopen als hij of zij nog geen idee heeft dat het bestaat. Exposanten mogen hun producten op de beurs niet aan consumenten verkopen.

Programma
Bread & Butter start komende zomer op 8 juli 2014. Die dag is de beurs toegankelijk voor de pers. Op 9 en 10 juli 2014 zijn alleen inkopers en retailers welkom. De laatste twee dagen – 11 en 12 juli 2014 – kunnen consumenten ook naar Bread & Butter.

Mogelijk voegt Bread & Butter in januari 2015 nog een beursdag aan haar programma toe. Om de twee extra beursdagen in juli 2014 te bekostigen betalen exposanten geen 380 euro maar 400 euro per vierkante meter.

Consumentendagen
De beursorganisatie verwacht in juli 2014 zo’n 100.000 consumenten te verwelkomen. Deze bezoekers betalen 25 euro per dag. Naast de ‘gewone’ vakbeurs zullen er de laatste twee dagen ook mode-,  muziek- en andere speciale evenementen worden georganiseerd. Professionals die geen klant of relatie zijn van de exposerende merken moeten voor de beurs 500 euro entree betalen. Gasten van exposanten of de organisatie kunnen gratis naar binnen.