TOP

Cast brengt leveranciers en retailers bij elkaar met online merkportaal

Cast breidt zijn diensten uit met een brandportal: een digitaal verlengstuk van het fysieke centrum, waarmee retailers zich voorafgaand aan hun bezoek alvast online kunnen oriënteren.

Foto: Cast

Cast is sinds een aantal jaar bezig aan een transitie: van handelscentrum naar handelsplatform, zo stelt de organisatie in een aankondiging. “Centraal hierin staat een individuele benadering voor zowel retailers als merken, met collectief voordeel als belangrijkste doel.” De Brandportal is de nieuwste stap binnen deze multichannel strategie.

Online oriënteren

De Brandportal geeft retailers toegang tot alle benodigde productinformatie van de aangesloten merken. Verder kunnen ze artikelen ‘liken’, die worden verzameld in een selectielijst. Het portaal dient ook als laagdrempelige manier om contact te zoeken met merken. Via de productpagina van de leveranciers is het mogelijk om vragen te stellen of kan een afspraak worden gemaakt om de collectie in het echt te bekijken, in de showroom of tijdens de beurzen in het centrum.

Voor de exposerende merken betekent de Brandportal dat zij zelf zeggenschap hebben of zij hun assortiment online willen tonen of dit juist willen afschermen. Als het merk haar assortiment niet vrij toegankelijk toont, kunnen retailers toegang aanvragen om het online in te zien.

De Brandportal bevindt zich momenteel de startfase; Cast verwacht dat steeds meer merken zich zullen aansluiten.