TOP

Clarks wil modieus schoenenmerk worden

Clarks wil een modieus schoenenmerk worden. In het groei- en veranderingsproces staat het bereiken van een nieuwe consumentendoelgroep centraal. Onderdeel van deze transitie is onder meer de samenwerking met het RTL 5-programma Project Catwalk en de Amsterdam International Fashion Week. Ook zijn er plannen om twintig nieuwe winkels in de Benelux te openen.

De winnaar van Project Catwalk, Jacob Kok, showt in januari 2012 zijn collectie tijdens de Amsterdam International Fashion Week (AIFW). Clarks is nauw bij de organisatie van die show betrokken. “Door de samenwerking met Project Catwalk en Amsterdam International Fashion Week laten we zien dat Clarks een modieus merk is”, zegt marketing manager Judith van Kaathoven.

Marloes Blaas
Ook werkt Clarks mee in januari 2012 aan de AIFW-show van Marloes Blaas. De mode-ontwerpster studeerde in 2007 af aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht en in 2009 aan het FIA in Arnhem. Ze debuteerde met haar eigen label tijdens de Amsterdam International Fashion Week in januari 2010. In januari 2012 showt ze haar vijfde collectie. Haar ontwerpen worden onder meer verkocht bij Soepboer & Stooker in Amsterdam.

500 nieuwe winkels
Het Britse schoenenmerk Clarks werd in 1825 opgericht door de gebroeders Cyrus en James Clark en is wereldwijd het grootste casual schoenenconcern. Volgens het merk worden er per minuut 97 paar Clarks-schoenen verkocht. Tot en met 2015 wil het bedrijf wereldwijd 500 nieuwe winkels openen, waarvan twintig in de Benelux.