TOP

Havaianas boekt forse omzetplus in tweede kwartaal

Havaianas heeft in het tweede kwartaal van 2021 een netto-omzet gedraaid van iets meer dan honderd miljoen dollar, een groei van meer dan 60 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

De online verkoop bereikte een omzet van 42,7 miljoen dollar in het tweede kwartaal, drie keer hoger dan in dezelfde periode vorig jaar, goed voor 20 procent van de totale omzet en 38 procent van de internationale omzet. Het totale operationele resultaat komt het eerste halfjaar van 2021 uit op 123 miljoen dollar. Dat meldt Alpargatas, het moederbedrijf van het Braziliaanse slippermerk, in een persbericht.

Drie strategische pijlers

Mooie cijfers, die voortkomen uit drie strategische pijlers: groei in internationale markten en via de online kanalen en merkexpansie door de toevoeging van nieuwe productgroepen, iets waar Havaianas al langer mee bezig is. De Braziliaanse flipflops deden het met name goed in Europa, met een volumestijging van 38 procent en een omzetstijging van 41 procent, en in de Verenigde Staten met een volumestijging van 52 procent. “We zien nog steeds een sterke wereldwijde vraag naar het merk”, stelt Beto Funari, de CEO van Alpargatas. “Dat ligt in lijn met de huidige casual modetrend, waarbij consumenten op zoek zijn naar comfort.”

Beeld: Havaianas