TOP

Hype Concepts lanceert twee nieuwe winkelconcepten

Eric van Liempde en Danny Andriesse werken samen aan twee nieuwe concepten in de schoenenbranche onder de naam Hype Concepts. In april wordt Shoebazaar.nl gelanceerd, in augustus winkelconcept Hype 24|7.

Eerder werkten Eric van Liempde en Danny Andriesse al samen bij Nimco House of Shoes.  

Op vrijdag 1 april lanceert Hype Concepts online schoenenwinkel Shoebazaar.nl. Via de website kunnen schoenen, maar ook accessoires besteld worden vanaf 29 euro. De merken waar Shoebazaar.nl mee start zijn Birkenstock, Converse, Quick, Munich, Replay, Palladium, ’s Oliver, Mistral, Reef, Esprit, Yellow Cab, Bugatti, Hip, Blackstone, Braqeez, Tamaris, Bronx, Minnetonka, en Gattino.

Vanaf najaar 2011 wordt het online aanbod uitgebreid met Björn Borg, Guess, DKNY, Liu-Jo, Timberland, Walk in the Park, Gaastra, Sorel, Tommy Hilfiger, Ash, Shabbies, Giorgio Armani, IKKS, Vans, Pajar en Unisa.

Social media
De focus van Shoebazaar.nl ligt vooral op social networks, klanten worden via Facebook en Twitter op de hoogte gebracht van de nieuwste trends. Ook zullen via de website social media actiematig worden ingezet. Bij iedere bestelling via de webshop krijgt de klant een cadeautje meegestuurd.

HYPE 24|7
Naast Shoebazaar.nl lanceert Hype Concepts in augustus 2011 de eerste Hype 24|7 conceptstore in Nijmegen. De winkel heeft een oppervlakte van bijna 400m2. In dezelfde maand zal in het zuiden van Nederland nog een Hype 24|7 winkel geopend worden.

Het aanbod bij Hype 24|7 zal voor 80 procent bestaan uit designerschoenen. De collectie wordt aangevuld met kleding, accessoires, sieraden en de laatste gadgets. De klant kan volgens Hype Concepts in een kleurrijke en relaxte omgeving winkelen. “De klant moet iets ervaren als hij bij Hype 24|7 binnenstapt,” aldus Hype Concepts.