TOP

Jimmy Choo lanceert digitale showroom voor consumenten

Het luxe schoenenmerk Jimmy Choo heeft een digitale showroom voor consumenten gelanceerd. Dat meldt het merk in een nieuwsbrief aan de trouwe klanten.

Het schoenenmerk Jimmy Choo heeft een digitale showroom gelanceerd waar consumenten items kunnen bekijken en bestellen.

Een dergelijke showroom is normaal gesproken alleen toegankelijk voor moderedacteuren, laat Pierre Dennis, ceo van Jimmy Choo, aan Retailnews weten: “We willen hiermee onze trouwe klanten een kans geven om de nieuwe collectie als eerste te bekijken en te kopen.”

Echte boetiek
De virtuele showroom ziet eruit alsof de klant in een echte boetiek staat. Op de grond staan cirkels aangegeven, waarmee de klant dat deel van de ruimte kan bekijken. Via zo’n ‘hotspot’ kan de klant een product selecteren, daarna verschijnt er informatie over het item in een pop-up scherm. Hier kan het item ook direct worden aangeschaft. Via de ‘share’-knop kan het product op Facebook of Twitter gedeeld worden.