TOP

Oer-Britse wellies van Hunter in Amerikaanse handen

Het oer-Britse regenlaarzenmerk Hunter komt in Amerikaanse handen. De in New York gevestigde Authentic Brands Group heeft het label begin juni overgenomen.

Beeld: Hunter

Authentic Brands Group wil een diverser portfolio met meer merken van buiten de Verenigde Staten, zo meldt de Amerikaanse merkbeheergroep (o.a. Reebok, Ted Baker en Nine West) in een aankondiging. Bovendien heeft Authentic grote plannen voor de Wellington boots of ‘wellies’ waar het label om bekendstaat. Het bedrijf wil de internationale expansie via het bestaande netwerk versnellen en zo een globale speler van het oer-Britse Hunter maken.

Partners voor kernmarkten

Dat doet Authentic met Batra Group en Marc Fisher Footwear als partners voor de kernmarkten. Het Britse Batra wordt de voornaamste licentiehouder in het Verenigd Koninkrijk en het Europese vasteland, en verantwoordelijk voor het ontwerp en de ontwikkeling van de collecties (schoenen, kleding en accessoires), de verkoop en distributie aan de wholesale en de exploitatie van de brandstores en e-commercekanalen. Marc Fisher Footwear neemt deze activiteiten voor de Amerikaanse markt op zich, met als verschil dat Hunter hier nog geen eigen winkels heeft. Naar verwachting worden de komende maanden meer partners aangekondigd voor de andere internationale markten.

Unieke positie

Jamie Salter, de oprichter en CEO van Authentic, is blij met de nieuwste toevoeging aan het portfolio. Hij omschrijft Hunter als het ‘ultieme outdoor- en lifestylemerk, dat functie en stijl op unieke wijze combineert’. “We zijn ook verheugd om onze relaties met twee langdurige Authentic-partners als Batra Group en Marc Fisher uit te breiden”, zegt hij. Ze hebben elk een bewezen staat van dienst, een ongeëvenaarde expertise in productontwikkeling, en een gevestigd netwerk van prominente retailers. We kijken ernaar uit om Hunter samen verder te laten groeien.”