TOP

Onderzoek: hoe shoppen Millennials?

Hoe leren Millennials nieuwe modemerken kennen? En wanneer doet deze generatie mee aan een loyaliteitsprogramma? Platform PunchTab vroeg het aan 1.200 Millennials, geboren tussen 1982 en 2001.

PunchTab, een Amerikaans ‘omnichannel engagement- en insights-platform’,  heeft onderzoek gedaan naar het shopgedrag van Millennials. Deze generatie, geboren tussen 1982 en 2001, vertegenwoordigt 25 procent van de Amerikaanse markt. Millennials zijn goed voor 600 miljard dollar koopkracht. Interessant is dus: hoe shopt deze generatie?

Modemerken ontdekken

Hoe ontdekken Millennials nieuwe modemerken? Uit de studie blijkt het volgende:

  • 60 procent van de vrouwelijke Millennials leert merken kennen door contact met anderen die het merk al dragen of daarover praten. Bij de mannelijke Millennials is dit 49 procent.
  • 34 procent van de vrouwelijke Millennials en 29 procent van de mannelijke Millennials leren nieuwe merken kennen door daarover online te lezen.
  • 20 procent van de vrouwelijke Millennials en 10 procent van de mannelijke Millennials leert merken kennen via social mediakanalen.
  • Productinformatie wordt door bijna 80 procent van de Millennials opgezocht op internet, gevolgd door vrienden en familie (70 procent) en websites van merken (58 procent).
  • Millennials delen hun favoriete merken aan familie en vrienden (62 procent),op  Facebook (45 procent), op online shopping-sites (35 procent) en Pinterest (18 procent).

Loyaliteitsprogramma

PunchTab deed ook de volgende ontdekkingen over loyaliteitsprogramma’s:

  • 74 procent van de vrouwelijke Millennials zijn al lid van één of meerdere modegerelateerde loyaliteitsprogramma’s, tegenover 52 procent van de mannelijke Millennials.
  • 53 procent van de Millennials zou een winkel of merk gaan volgen op Twitter als daar iets tegenover staat. Anders zou slechts 19 procent dat doen.
  • 60 procent van de Millennials zou een poll invullen als daar iets tegenover staat.
  • Als tegenprestatie ontvangt 51 procent van de Millennials het liefste exclusieve toegang tot events of producten.
  • De populairste loyaliteitsprogramma’s voor vrouwelijke Millennials zijn Victoria’s Secret en Kohl’s. Mannelijke Millennials kunnen Kohl’s en Dick’s Sporting Goods waarderen.  
  • De belangrijkste redenen voor Millennials om niet mee te doen aan loyaliteitsprogramma’s zijn geen waarde in loyaliteitsprogramma’s zien of bang zijn voor spam.
  • Millennials zijn bereid mee te doen aan loyaliteitsprogramma’s, zolang die passen bij hun levensstijl en interesses en ze daarvoor beloond worden.

Lees ook: Millennials willen real-time aanbiedingen ontvangen en kopen het liefste in fysieke winkels.