TOP

Schoen zorgt voor verdubbeling in omzet bij Valentino

De lancering van de Rockstud-schoenenlijn heeft modehuis Valentino geen windeieren gelegd: sinds de lancering in 2010 heeft de schoen gezorgd voor een verdubbeling in de omzet.

In 2010 zagen de schoenen van de Rockstud-lijn van Valentino het levenslicht, en sindsdien zijn de schoenen al vijf jaar op rij een musthave van het Italiaanse modehuis. Ook op de blogs van streetstylesterren en in modebladen worden de schoenen trouw aangeprezen.

Valentino plukt daar de vruchten van: in een interview met Style.com maakten creatief directeuren Maria Grazia Chiuri en Pierpaolo Piccioli bekend dat de omzet van het modehuis sinds de lancering van de schoen verdubbeld is. In 2014 stegen de cijfers met 36 procent, tegenover 13,9 procent in 2010. Dat was grotendeels te danken aan de Rockstud-schoenen.

Chiuri vertelt in het interview over de lijn: “We willen nooit iets creëren dat maar één seizoen relevant blijft, we willen een tijdloze look meegeven aan onze klant. Alles wat dit modehuis op de markt brengt heeft als doel een bepaalde wereld te scheppen, een wereld waar je onmiddellijk Valentino in kan herkennen.”