TOP

Schoenfabrikant Hartjes benoemd twee nieuwe directeuren

De Oostenrijkse schoenfabrikant Hartjes heeft Hans Bauer en Martin Leodolter aangewezen als interne opvolgers van algemeen directeur Otto Leodolter.

Hans Bauer werkt al meer dan 30 jaar in het bedrijf en was onder meer verantwoordelijk voor de volledige schoenverkoop. Zijn sterke marktgerichtheid gaat hij toepassen in zijn nieuwe functie als commercieel directeur. Stefan Spreitzer neemt als de nieuwe sales manager zijn taken over.

Martin Leodolter was drie jaar managing director van dochterbedrijf Mucos Korkproduktions en gaat voor Hartjes het technische beheer voor zijn rekening nemen. Ook gaat hij zich focussen op het innovatieve en veilige aspect van de schoenen die Hartjes  ontwikkelt.

Taakverdeling
“De interne planning en de verdeling van onze verantwoordelijkheden en de technische agenda’s zorgen voor continuïteit van de activiteiten van het bedrijf en voor een positieve ontwikkeling van de productie van schoenen in Pramet”, aldus de nieuwe bestuurders.

Innovatief en welzijn
Het nieuwe leiderschapsduo wil dit jaar meer dan 320.000 paar schoenen produceren en een omzet van circa 12 miljoen euro generen. Hartjes staat bekend om haar natuurlijke en hernieuwbare componenten die bijdragen aan de pasvorm, functionaliteit en kwaliteit van een schoen. Met innovatief schoeisel wil Hartje een blijvende bijdragen leveren aan de gezondheid en welzijn van de voet.

Op de productielocatie van Hartjes in Pramet (Opper-Oostenrijk) werken op dit moment 85 medewerkers.