TOP

Tamara Mellon vertrekt bij Jimmy Choo

Creatief directeur en mede-oprichtster van luxemerk schoenenmerk Jimmy Choo, Tamara Mellon en ceo Joshua Schulman verlaten het bedrijf.

Mellon en Schulman kondigen zes maanden nadat Jimmy Choo voor 600 miljoen euro werd overgenomen door de Labelux Group hun verrtrek aan. Er zijn geruchten dat Mellon aan een eigen nieuw merk zou werken.

Volgens Schulman, die sinds 2007 het luxe schoenenlabel leidde, is het ‘de juiste tijd om te vertrekken’. Tegen Footwear News  zegt hij dat hij zijn besluit genomen heeft na ‘gesprekken met het Labelux management en aandeelhouders’. De topman benadrukte dat zijn ontslag niet samenhangt met het vertrek van Mellon.

Schulman blijft nog tot begin 2012 bij het bedrijf, Mellon vertrekt eind november al. Volgens de ceo is hun vertrek bewust tegelijkertijd aangekondigd ‘om voor een soepele overgang bij Labelux te zorgen’.

Erg toegewijd
Mellon richtte het schoenenmerk in 1996 op samen met de gelijknamige Chinees-Maleisische schoenenontwerper Jimmy Choo. De creatief directeur, die sinds de oprichting het gezicht van het merk is geweest, zei in juni van dit jaar nog tegen Footwear News dat ze erg toegewijd was aan het label en de uitbreiding. Toen zei ze: “Geen van de potentiële kopers zal het bedrijf zonder mij kopen.” Mellon zei, na de overname door Labelux dat ze samen met de nieuwe eigenaar een lange termijnstrategie aan het ontwikkelen was.

Geen negatieve gevoelens
Reinhard Mieck, ceo van Labelux, meldt in een persbericht dat het bedrijf geen negatieve gevoelens over het vertrek van Mellon en Schulman heeft. “We zijn allemaal erg positief en er zal geen strategische verandering in de koers van Jimmy Choo zijn.” Schulman en Mellon zullen geen aandelen in het bedrijf houden. Labelux zal binnenkort een nieuwe ceo voor Jimmy Choo aanstellen, maar is op dit moment niet van plan om Mellon te vervangen.

Volgens Labelux, waar ook het Zwitserse schoenenmerk Bally onder valt, zal dit jaar de netto omzet van Jimmy Choo van 150 miljoen pond (205,6 miljoen euro) in 2010 met meer dan 10 procent groeien.