TOP

Vijf vragen aan James Peterzon van Miss Roberta

Het schoenen- en tassenmerk Miss Roberta bestaat in Italië al sinds 2004, maar sinds vorig jaar hebben ze ook een Nederlandse webwinkel erbij. Voor 2014 heeft het merk ook grootse plannen voor de Nederlandse markt, tijd dus voor vijf vragen aan James Peterzon, manager en eigenaar van Miss Roberta Benelux.

Waarin onderscheidt Miss Roberta zich van de concurrentie?
Miss Roberta is een schoenen- en tassenmerk dat met haar eigen Italiaans design geïnspireerd door de laatste modetrends. Het is trendy, comfortabel en goed betaalbaar. De prijs verschilt van €29,90 voor een slipper/loafer tot €99,90 voor een laars.”

Hoe kan het dat de schoenen zo goedkoop zijn?
“Goedkoop als term gebruiken wij niet, we zeggen liever betaalbaar. Ze zijn inderdaad scherp geprijsd. Doordat we zelf ontwerpen, fabriceren en distribueren kunnen we lagere verkoopprijzen aanhouden dan bijvoorbeeld andere aanbieders. Zij zitten vanaf het begin al vast aan een veel duurdere inkoop.”

Hoe ziet de collectie van Miss Roberta eruit?
“Wij richten ons vooral op modebewuste vrouwen tussen de 18 en de 48. Maar natuurlijk willen we ook de mensen buiten die groep naar onze winkels laten komen. We hebben van pumps tot wedges, van sandaaltjes tot sneakers, van laarzen tot ballerina’s. Voor elke stijl willen wij een bijpassende schoen met riem en tas voor de Italiaanse uitstraling. Italiaanse vrouwen zijn meer bezig met hun uiterlijk en hebben hun outfit altijd perfect afgestemd. Voor de schoenen geldt dat de hakken hoog zijn, de materialen iets gewaagder en de kleuren feller.”

Wanneer worden de eerste fysieke winkels in Nederland geopend?
“Miss Roberta is in 2004 opgericht in Italië en heeft sinds vorig jaar haar eigen webwinkel in de Benelux. In 2014 willen we hier ook fysieke winkels aan toevoegen. We beginnen met een flagship store in Amsterdam waarbij we mikken op de Leidsestraat. Ik hoop dat we dit voor de zomer kunnen realiseren maar dit is afhankelijk van een paar factoren zoals het vinden van een ondernemer of retailer en de geschikte locatie moet beschikbaar zijn.”

Waar willen jullie over vijf jaar zijn?
“Online willen we de verkoop en distributie op Europees niveau brengen door middel van een webshop in vijf talen (Nederlands, Italiaans, Deuts, Engels en Frans). Offline willen we multichannel stores in vier tot zes grote steden in Nederland en twee á drie in België. Daarnaast hopen we dat Miss Roberta een bekend merk is geworden dat vergelijkbaar is met andere gevestigde merken.”