TOP

Wortmann-Groep heeft grote plannen met Marco Tozzi

Naar het voorbeeld van Tamaris bouwt de Duitse Wortmann-Groep ook Marco Tozzi uit tot consumentenmerk. Voor het voorjaar van 2017 staat in Duitsland een grootschalige consumentencampagne gepland.

De nieuwe strategie gaat samen met een herlancering van het merk. “We gaan een volledig nieuw Marco Tozzi zien”, licht Jens Beining, de nieuwe ceo van Wortmann, toe. Het merk wordt compleet opgefrist en gemoderniseerd, van het logo tot de schoenendozen.

Brandbuilding

Met de nieuwe consumentencampagne wil Beining de bekendheid van Marco Tozzi vergroten. “De goede internationale distributie en positieve ontvangst door wholesale en consument hebben ons overtuigd van het potentieel van het merk”, zegt hij. Qua naamsbekendheid blijft Marco Tozzi achter. “De keuze om verder te investeren in ‘brandbuilding’ was snel gemaakt.”

Duitsland is volgens Beining de grootste en belangrijkste markt voor Marco Tozzi. Daarom rolt de Wortmann-Groep de nieuwe campagne in het voorjaar van 2017 daar als eerst uit. De marketingstrategie is gericht op de lange termijn, voor het reclamebudget zijn ‘miljoenen euro’s’ vrijgemaakt. Het is nog te vroeg om te vertellen hoe het eindproduct er precies uit komt te zien en welke kanalen er worden ingezet, zegt Beining. “Maar het gaat om een nationale campagne, dus zeker is dat alle touch points worden ingezet die voor onze doelgroep relevant zijn.”

Marco Tozzi-1

Concurrentie

Gaat Marco Tozzi op deze manier niet direct de concurrentie met Tamaris aan? Beining: “Dat is niet onze bedoeling. Marco Tozzi en Tamaris hebben een verschillende positionering in de markt en spreken ieder een eigen doelgroep aan. Marco Tozzi is al sinds vele jaren zelfstandig en ontwikkelt haar collecties volledig afhankelijk. Het profiel onderscheidt zich duidelijk van onze andere merken. Maar omdat zowel Marco Tozzi als Tamaris brede collecties hebben, kunnen gelijkenissen met betrekking op modetrends of –stijlen natuurlijk wel eens voorkomen.”

Beining ziet de beursperiode met vertrouwen tegemoet. “We hebben een brede en positieve respons op de nieuwe strategie gekregen. En, niet te vergeten, onze zomercollectie is erg aansprekend.”