TOP

Zo ziet de herpositionering van Lloyd eruit

Lloyd gaat op de schop. Het merk heeft een make-over gekregen en presenteert voor winter 2022-2023 zijn vernieuwde collectie, campagne en huisstijl.

Foto’s: Lloyd Shoes GmbH

Lloyd legt bij de rebranding meer focus op het oprichtingsjaar 1888. Daarmee wil het Duitse schoenenmerk zijn ‘jarenlange traditie en expertise’ benadrukken, meldt het bedrijf in een persbericht. Het jaar van oprichting heeft een prominente plek in het vernieuwde logo gekregen. Daarnaast gaat Lloyd segmenteren met naast de reguliere collectie ook een nieuwe premiumlijn, het sublabel ‘1888’. Die wordt voor winter 2022-2023 geïntroduceerd voor mannen en voor winter 2023-2024 uitgebreid met vrouwenschoenen en accessoires.

Nieuwe energie

Als onderdeel van de herpositionering zijn ook de marketinguitingen aangepakt, om meer in lijn te komen met de premium uitstraling die het merk voor ogen heeft. De najaarscampagne is geschoten door Byron Mollinedo, een bekende fotograaf uit Berlijn, en wordt vanaf augustus 2022 uitgerold. Directiewoordvoerder Andreas Schaller: “Met deze nieuwe strategie en identiteit kunnen we het potentieel van het merk niet alleen beter benutten, maar ook laden met nieuwe energie.”

Over Lloyd

De Duitse schoenenondernemer Hermann Friedrich Meyer opende in 1888 zijn gelijknamige HF Meyer Schuhfabriek in Bremen en legde daarmee de basis voor Lloyd. De naam werd in 1905 geregistreerd en in 1925 officieel als merk vastgelegd. Anno 2022 wordt het label verkocht in bijna vijftig landen met 2800 verkooppunten wereldwijd, waaronder eigen winkels in diverse grote steden. Het merk heeft ongeveer 1500 medewerkers in dienst, waarvan iets meer dan 400 op het hoofdkantoor in Duitsland.