TOP

ANWR-Garant en Fashion Cloud bundelen krachten voor betere digitale samenwerking

ANWR-Garant Nederland en Fashion Cloud slaan de handen ineen voor een efficiëntere digitale samenwerking tussen leveranciers en winkeliers. Algemeen directeur Dennis Beute (AGN): “We zullen met z’n allen moeten versnellen op het vlak van data-uitwisseling om ook in de toekomst winstgevend te blijven in de schoenenretail.”

Foto: Fashion Cloud

ANWR-Garant Nederland (AGN) bundelt de krachten met Fashion Cloud, een digitaal b2b-platform waarop leveranciers en winkeliers productgegevens, salesdata en marketingmateriaal kunnen uitwisselen en (na)bestellingen kunnen plaatsen. Het bedrijf doet dit inmiddels voor 600 merken en 15.000 winkeliers. ANWR-Garant wil de productgegevens uit hun datapool integreren in de eigen online kanalen, waaronder verzamelwebshop Topshoe.nl en de retailerwebshops van hun leden in de schoenen- en sportbranche. “Op die manier willen we ervoor zorgen dat dat meer schoenenmerken makkelijk goede content kunnen delen met winkeliers”, laten de twee partijen in een persbericht weten. “Zo kunnen zowel leveranciers als retailers hun online aanwezigheid verbeteren.”

Lees ook de analyse die we eerder over digitale samenwerking in de mode- en schoenenbranche schreven: iedereen wil het, maar waarom lukt het niet?

Eenduidige data

Concreet gaat het om meer dan een miljoen productafbeeldingen met verrijkte data (denk aan artikelnummers, maten, modellen, materialen etc.). Die zullen in de toekomst automatisch vanuit Fashion Cloud in het PIM-systeem van ANWR-Garant worden ingeladen (product information management, red.). Verder streven de partijen ernaar om in 2022 meer schoenenmerken op het b2b-platform aan te sluiten. “We zullen met z’n allen moeten versnellen op het vlak van data-uitwisseling om ook in de toekomst winstgevend te blijven in de schoenendetailhandel”, stelt algemeen directeur Dennis Beute van ANWR-Garant. Eenduidige data, een hogere efficiency en marktaandeel veroveren staan volgens hem aan de basis van deze vorm van samenwerken. “Alle industrie- en retailpartijen zouden dit belang moeten onderschrijven en participeren aan deze efficiëntere manier van werken. Zodat iedereen zich meer kan focussen op de verkoop van schoenen.”