TOP

Deens accessoirelabel Hvisk breidt uit naar Nederland

Het Deense accessoiremerk Hvisk wil uitbreiden naar meer Europese markten en focust daarbij vooral op de Benelux.

Het kleurrijke label Hvisk introduceert de herfst-wintercollectie voor 2019-2020 voor het eerst op Modefabriek. Het accessoiremerk is vanuit Denenmarken al uitgebreid naar Noorwegen, Duitsland, België en Frankrijk. Nu zijn Nederland, Zweden en het Verenigd Koninkrijk aan de beurt. Op dit moment wordt het label vertegenwoordigd door meer dan 300 retailers in Europa.

Belangrijke markt

De ceo van Hvisk, Michel Aoun vertelt in een persbericht: “We beschouwen Nederland als een belangrijke markt en daarom is het essentieel dat het merk in januari vertegenwoordigd is op Modefabriek.” Het merk laat ook weten dat er al verschillende samenwerkingsverbanden zijn aangegaan met Nederlandse influencers.

Influencers

Hvisk werkt al vanaf het begin nauw samen met influencers, in zowel het ontwerpproces als de marketing van het merk. “Een groot deel van de identiteit van Hvisk ligt in de democratisering van onze klanten. Daarom nemen we influencers mee in de besluitvorming en het merk in het algemeen”, adus Aoun.