TOP

Klantenbinder: credits sparen bij Omoda*

Via het loyaltyprogramma van Omoda ‘Club Omoda’, dat eind november 2014 werd gelanceerd, kunnen trouwe klanten credits sparen.

Het loyaltyprogramma is voor online- en offline klanten van Omoda, maar de credits worden alleen online bijgehouden in een digitaal account.

“Het programma loopt tot nu toe erg goed. Vooral in de winkel zijn mensen super enthousiast, dit komt mede doordat we hier al werkten met een loyaliteitsprogramma, mensen zijn blij dat ze niet meer de strippenkaart hoeven mee te nemen maar dat alles digitaal geregistreerd staat,” vertelt Gertie Bin, manager online shop.

Credits verzamelen

De werking van het programma is begrijpelijk en simpel: 1 euro is een credit. Bij elke aankoop krijgen clubmembers credits, maar ze kunnen zelf nog veel meer doen om ze te verzamelen. Door bijvoorbeeld reviews te schrijven over de gekochte producten of hun clubaccount compleet te maken, sparen ze nog sneller.

Volgens Bin is het iets lastiger om mensen online in het programma te krijgen dan offline: “Ze zijn er nog niet altijd mee bekend en worden dus nog niet direct lid. Toch zien we hier nu wel echt een stijgende lijn in en krijgen we vooral enthousiaste reacties terug. Je kunt de klanten ook echt iets extra’s aanbieden. Wij verzenden namelijk gratis vanaf 50,- euro, sommige klanten mailen ons daarover en dan kunnen wij aangeven dat als ze lid worden van het programma ze geen verzendkosten hoeven te betalen. Dit wordt als zeer positief gezien.”

Exclusieve cadeaus en extra’s

Naast de credits die clubmembers sparen, krijgen ze nog meer exclusives. Denk aan: nooit verzendkosten bij een bestelling, een cadeautje op je verjaardag, altijd 20 procent korting op verzorgingsproducten, wekelijks updates over schoenen, shoptegoed inwisselen in de sale en samen met familie nog sneller shoptegoed sparen. Kijk op  voor meer informatie.

Loyaltyprogramma’s

Steeds meer (online) merken kiezen voor een loyaltyprogramma om hun klanten aan zich te binden. Misschien wel het bekendste voorbeeld van succesvolle klantbinders zijn de tijdelijke acties van Albert Heijn. Loyaltyprogramma’s zorgen ervoor dat mensen een reden hebben om terug te keren naar het merk, in plaats van te kiezen voor de concurrent. Nu dus ook bij Omoda in de vorm van ‘Club Omoda’.