TOP

Macintosh roept concurrenten op tot deelname Nationale Schoen6daagse

Het is volop herfst. Helaas kwam de verkoop van de najaarscollecties bij de meeste schoenenretailers tot nu toe langzaam op gang. Inmiddels zijn veel schoenenretailers begonnen met de mid-season sale. Zo zijn er momenteel de 'Zotte Dagen' bij Ziengs met kortingen die oplopen tot 60 procent.

Van 21  tot en met 27 oktober 2013 is er bij de schoenenformules Dolcis, Invito, Manfield, Pro en Scapino (onderdeel van Macintosh Fashion) voor de negende keer de Schoen6daagse. Dit keer sluit ook retailer USG Brands zich aan bij de Schoen6daagse, naast Aktiesport doet ook Perry Sport mee. Eric Coorens, COO Macintosh Retail Group: “Het is het startpunt van een nationaal event, waarbij elke schoenenretailer welkom is aan te sluiten. Samen slaan we de handen ineen om twee keer per jaar, zes dagen lang, schoenen in de schijnwerpers te zetten”.   

20 procent van alle schoenenwinkels 

In het najaar van 2009 vond de eerste editie van de Schoen6daagse plaats. De deelnemende winkels van Dolcis, Invito, Manfield, Pro en Scapino waren destijds goed voor 13 procent van alle schoenenwinkels in Nederland. Nu neemt 20 procent van alle schoenenwinkels deel aan de Nationale Schoen6daagse. Gezamenlijk trekken deze (online) schoenenwinkels minimaal 1.8 miljoen consumenten (offline en online bezoeken Schoenzesdaagse voorjaar 2013, exclusief Aktiesport).


Aantrekkelijke prijzen
 

“De Schoen6daagse vindt twee keer per jaar plaats, tijdens de belangrijkste periode voor elke fashionretailer: de start van het voorjaar en de aftrap van het najaar. De reden hiervoor is simpel: door het veranderende seizoen hebben mensen zin om te gaan winkelen. Hét moment om (potentiële) klanten te herinneren aan misschien wel de belangrijkste items van een outfit: schoenen. De Schoen6daagse biedt de consument een week vol spectaculaire acties en aantrekkelijke prijzen. De voorjaarseditie komt in het teken te staan van trends en thema’s, gecombineerd met financieel voordeel voor de klant. Elke deelnemende formule staat vrij om zelf invulling te geven aan de Schoen6daagse”, aldus Eric Coorens.    

 

Andere schoenenketens 

De directie van Macintosh Fashion roept nu ook andere schoenenketens zoals Zalando, vanHaren, Sacha en Omoda op om zich aan te sluiten bij de Nationale Schoen6daagse. Het streven is dat er bij de volgende editie in het voorjaar van 2014 zo’n 40 procent van alle schoenenwinkels deelneemt aan de Schoen6daagse. Geïnteresseerden kunnen per e-mail contact opnemen met Coen van de Plas: c.van.de.plas@macintosh.nl.

 

Bent u ook al gestart met de mid-season sale? Stem hier op de poll.