TOP

My Paper Bag viert 7-jarig bestaan

Eind 2008 werden de eerste tassen van My Paper Bag verkocht. Het 7-jarig bestaan wordt nu gevierd.

Het Naardense bedrijf Myomy werd in 2007 opgericht met de vraag: ‘Hoe zou de mode eruit zien als we bij het maken van mooie producten tegelijkertijd bijdragen aan betere leefomstandigheden voor mensen, dieren en onze aardbol?’ Het bedrijf nodigde een jaar later daarom ontwerper Ramon Middelkoop uit om een artikel te maken dat goed zou verkopen en dus veel werkgelegenheid zou opleveren. Dat werd My Paper Bag.

Zeven jaar

Zeven is voor Myomy een belangrijk getal. “Let maar eens op: 7 dagen van de week, 7 kleuren van de regenboog, 7 schoonheden, en de 7 cirkels uit ons logo; de seed of life (het hart van de Flower of Life).” Omdat My Paper Bag nu zeven jaar bestaat, zit in iedere gekochte tas een zilveren ticket waarmee je kans maakt om als één van de zeven personen een tas te ontwerpen samen met Middelkoop.

My Paper Bag

Middelkoop kwam op het ontwerp van My Paper Bag toen hij in de tram een zwerver zag zitten met een papieren tasje. “Het tasje was verschrikkelijk oud en vies maar het model bleef van klassieke schoonheid.” Daarom maakte hij er een duurzamer exemplaar van buffelleer van. De tas werd opgepikt door modejournalist Milou van Rossum en in Volkskrant Magazine geplaatst. In een dag kwamen er 900 bestellingen binnen.

100 gezinnen

Vandaag de dag zijn er meer dan 230 winkels in Nederland die de tassen verkopen. Daarnaast is de tas ook terug te vinden in Moskou, Australië, Duitsland en Scandinavië. De collectie is uitgebreid naar 14 modellen in verschillende kleuren. Door het enorme succes, is het aantal productieplaatsen in India uitgebreid en helpt My Paper Bag meer dan honderd gezinnen een goed leven te hebben.