TOP

Nieuw beursconcept voor Global Shoes

Global Shoes krijgt eind juli 2014 een nieuw beursconcept.

De private label-beurs voor schoenen en accessoires start in juli 2014 een dag eerder dan GDS, en vindt van 29 juli tot en met 1 augustus 2014 plaats in Messe Düsseldorf. De beurs krijgt ook een nieuwe naam: ‘tag it! by GDS’.

Kirstin Deutelmoser, directeur van GDS en tag it!, licht toe: “De markt heeft behoefte aan vakbeurzen met een duidelijke focus. Met ‘tag it! by GDS’ bieden we producenten en retailers een structureel en conceptueel kader. Verschillende toonaangevende Europese private label fabrikanten hebben al positief gereageerd op ons nieuwe concept. “

Toenemende vraag
Volgens Deutelmoser is er een toenemende vraag naar de productie van private label. Dat geldt niet alleen voor Europa, maar ook voor groeimarkten als Noord-Afrika en Latijns-Amerika. Naar  schatting zal het aandeel van private label-producten in de Europese detailhandel verder stijgen tot meer dan 50 procent  in 2015 (bron: Nielsen Data for PLMA’s 2013 Private Label Yearbook).

Duidelijke segmentatie
Door de duidelijke segmentatie van de hallen, met private label fabrikanten uit Europa , Latijns-Amerika , Oost-Azië en Noord- Afrika en hun nieuwste collecties, moeten internationale inkopers alle benodigde informatie makkelijk kunnen vinden.

Inkoopkantoren
Ook kunnen winkelketens gebruik maken van de service van inkoopkantoren voor de pre-sampling en pre-selectie van de definitieve bestellingen. Private label-fabrikanten kunnen bij deze kantoren hun portfolio’s presenteren.