TOP

Sarenza: Nederlandse consumenten wachten tot uitverkoop

De omzet van online schoenenwinkel Sarenza.nl is tijdens de zomeruitverkoop met 60 procent gestegen ten opzichte van 2012.

Gemiddeld gaven Nederlandse klanten 4 procent meer uit per bestelling dan tijdens de zomeruitverkoop van vorig jaar. Volgens de Franse online schoenenretailer hebben Nederlandse consumenten tot  de uitverkoop gewacht en zijn het echte koopjesjagers, want bijna de helft  koopt schoenen van  minder dan 50 euro per paar.

Vooral sneakers, sandalen en slippers van merken als Converse, Havaianas en Nike zijn populair bij  de Nederlandse klanten.

Sarenza is actief in 25 Europese landen en lanceerde in 2012 ook een webshop in Nederland. Thuisland Frankrijk is de belangrijkste markt. Nederland staat in de top 5 van meest succesvolle landen.

Sarenza verwacht dat de Nederlandse markt de komende jaren nog belangrijker wordt. Ceo Stéphane Treppoz: “Ik verwacht begin 2014 een nieuwe mijlpaal te bereiken: de verkoop van 10 miljoen producten. Met onze mobiele website bereiken we een nieuwe groep van mobiele shoppers waar ik veel van verwacht. Momenteel hebben we 2,5 miljoen klanten. Ik hoop dat dit aantal eind dit jaar is gegroeid naar 3 miljoen.”