TOP

Schoenenreus verkoopt bij Neckermann

Schoenenreus gaat samenwerken met Neckermann.com. De samenwerking is onderdeel van een nieuwe e-commerce strategie van het schoenenbedrijf.

Schoenenreus heeft een damescollectie samengesteld die nu ook verkrijgbaar is bij Neckermann.com. De collectie bestaat uit vijftig artikelen van de private labels Hot Item, Goldstep en New Shape en varieert van pumps, sneakers, handtassen tot lange laarzen.

E-commerce strategie
Sinds najaar 2011 heeft Schoenenreus een eigen webshop die in september van dit jaar is vernieuwd. Een mobiele site volgde snel. De samenwerking met Neckermann.com is volgens directeur René de Lege een belangrijke volgende stap: “Naast de recente vernieuwing van ons winkelconcept, zijn we ook druk bezig met vernieuwing op gebied van e-commerce. Deze uitbreiding van verkoopkanalen is een goede aanvulling op onze online strategie.”

Passend voor de doelgroep
Neckermann kwam in contact met Schoenenreus doordat de webshop een partner zocht voor de verkoop van schoenen in een laag prijssegment. Volgens Neckermann passen het assortiment en prijsniveau van de schoenenwinkel goed bij de doelgroep.

Neckermann: ‘’Wij hebben in Schoenenreus een nieuwe partner gevonden om ons assortiment uit te breiden. Wij streven naar een compleet en breed assortiment voor dames, heren en kinderen, zodat iedereen bij ons iets passends vindt.”

Drie maanden op proef
De nieuwe samenwerking is een test voor drie maanden. Als de samenwerking naar tevredenheid goed gaat, dan wordt de collectie verder uitgebreid.