TOP

Vijf vragen aan Eric Coorens van Macintosh Retail Group over de Schoen6daagse [interview]

Van 21 tot en met 27 oktober 2013 organiseert Macintosh Fashion bij haar schoenenformules de Schoen6daagse. Eric Coorens, COO Macintosh Retail Group, roept ook andere schoenenretailers op om zich in het voorjaar van 2014 aan te sluiten bij de Nationale Schoen6daagse. Schoenvisie stelde hem vijf vragen over de Schoen6daagse…

– Wat is het doel van de Schoen6daagse?
“De Schoen6daagse vindt twee keer per jaar plaats, tijdens de belangrijkste periode voor elke fashionretailer: de start van het voorjaar en de aftrap van het najaar. De reden hiervoor is simpel: door het veranderende seizoen hebben mensen zin om te gaan winkelen. Hét moment om (potentiële)klanten te herinneren aan misschien wel de belangrijkste items van een outfit: schoenen. De Schoen6daagse biedt de consument een week vol spectaculaire acties en aantrekkelijke prijzen. De voorjaarseditie van 2014 komt in het teken te staan van trends en thema’s, gecombineerd met financieel voordeel voor de klant.”

– Waarom roept u uw concurrenten op om zich in het voorjaar van 2014 aan te sluiten bij de Nationale Schoen6daagse?
“Gezamenlijk kunnen we het evenement veel belangrijker maken. Twee keer per jaar schoenen in de belangstelling, zoals boeken tijdens de Boekenweek. De voorjaarseditie van 2014 komt in het teken te staan van trends en thema’s, gecombineerd met financieel voordeel voor de klant.  Elke deelnemer staat vrij om zelf invulling te geven aan de Schoen6daagse.”

 – Gaat het hierbij alleen om de webshops of ook om acties in de fysieke winkels van de schoenenketens?
“De Schoen6daagse is een evenement voor zowel de fysieke als de online schoenenwinkels.”

– Is het voor zelfstandige schoendetaillisten ook mogelijk om deel te nemen?
“Ja, we roepen alle retailers op om te reageren.”

– Wat zijn de voorwaarden voor deelname?
“Die hebben we op dit moment nog niet bepaald. We willen eerst in dialoog met een aantal retailers. We verwachten wel dat men meedoet in de gezamenlijke marketing rond de Schoen6daagse.”

Bent u van plan om deel te nemen aan de Nationale Schoenzesdaagse? Via de poll op de Schoenvisie-homepage kunt u stemmen.