‘We willen de Bijenkorf van creatief Rotterdam worden’ *
De plek van je winkel is een belangrijk onderdeel van het succes, stelt branchevereniging Inretail in zijn Inretailmodellen. Een goed voorbeeld daarvan is het ras-Rotterdammer warenhuis Groos, waarvan de leveranciers letterlijk om de hoek zitten. Daarin schuilt de kracht, zegt retailmanager John Boot. Maar maakt dat de formule tegelijkertijd niet kwetsbaar?
Groos is gevestigd op de benedenverdieping van een industrieel pand. Is dat een strategisch gekozen plek? Retailmanager John Boot: “Onze winkel is gevestigd in het Schieblock, tegenover de Hofbogen. Een goede plek, maar het was geen strategische keuze. Eigenaren Joost Prins en Tjeerd Hendriks zijn toevallig hier terecht gekomen. Ze wilden een fysiek platform
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.