TOP

Wortmann investeert 100 miljoen euro in marketing van Tamaris

Het Duitse schoenenbedrijf Wortmann gaat de komende vier jaar een recordbedrag van 100 miljoen euro in de marketing van Tamaris investeren.

De print- en outdoor campagnes zullen in België, Nederland, Denemarken en Oostenrijk worden uitgebreid met tv-commercials. Tamaris start voor het herfst/winter-seizoen 2012/2013 ook in Polen, Zweden, Noorwegen en Frankrijk met advertentiecampagnes voor consumenten. In augustus start er in Duitsland ook een grote online campagne op belangrijke websites.

“Partnership met onze klanten en steun aan de retailers heeft altijd voorop gestaan,” zegt Jens Beining, samen met Horst Wortmann, directielid van Wortmann Schuh-Holding KG. “Het besluit om een recordbedrag van 100 miljoen euro in het merk te investeren, is de grootste investeringsbeslissing in de geschiedenis van het bedrijf. We zijn ervan overtuigd dat deze investering de verkoop bij onze klanten zal ondersteunen.”

Ster 
“In de campagnes van Tamaris is de schoen onze ster! Deze duidelijke presentatie zal voor alle internationale markten worden gebruikt. Het is een wereldwijd concept. Welke schoen er voor de campagne wordt gebruikt is wel een lokale keuze,” zegt Beining.

Het overleven van de retail
“Merken hebben de toekomst. Het merkbewustzijn is de laatste jaren behoorlijk toegenomen. De vraag van consumenten is toegenomen. Merken staan voor vertrouwen, kwaliteit en een waardevolle belofte. De investering in de lange termijnontwikkeling van Tamaris heeft voor ons prioriteit. Sterke merken zijn essentieel voor het overleven van de retail,” aldus Beining.