TOP

Bos Agency voegt twee nieuwe merken toe [interview]

Victoria Shoes en A.S. Portuguesas zijn sinds dit inkoopseizoen toegevoegd aan het merkenpakket van Bos Agency. “Het Europese gevoel en een scherpe prijs zijn in deze periode erg belangrijk.”

Naast Butterfly Twists, Fly London Ria Menorca en Sneaky Steve zijn Gigi en Aimée Bos van Bos Agency sinds dit inkoopseizoen vertegenwoordiger van nog twee andere merken: Victoria en A.S. Portuguesas. De zussen vertellen Schoenvisie over de labels:

Victoria

“Victoria had ons een aantal maanden geleden benaderd met de vraag of wij het merk in Nederland willen vertegenwoordigen. We zijn gaan kijken wat het label inhoudt en we waren enorm enthousiast over hun manier van werken. Het is een groot bedrijf dat al meer dan honderd jaar bestaat en de productie vindt plaats in Spanje. Dat is een enorm voordeel. Het geeft een Europees gevoel, je weet dat de kwaliteit goed is en de levering is een stuk makkelijker.”

“Bij Victoria werken ze met milieuvriendelijke materialen tegen goede prijzen. De zolen zijn bijvoorbeeld van natuurlijk rubber en er wordt gebruik gemaakt van nikkelvrije oogjes. Daarnaast is het een aantrekkelijk merk omdat het met de tijd mee gaat. Wat hip is, hebben ze. Momenteel zijn dat graphics, perforatie en verschillende diktes in zolen. De winkelverkoopprijs ligt tussen de 59,- en 99,-. Ze hebben altijd voorraad en alles is vrij indeelbaar.”

A.S. Portuguesas

“Wij werken al jaren met Fly London en we waren op een van hun meetings in Portugal waar we ook een rondleiding kregen bij één van de grootste kurkfabrikanten ter wereld. Hun kurkbomen worden niet gekapt, maar juist gepeeld waardoor de kurk binnen acht jaar weer volledig terug groeit. Van de kurk maken ze doppen voor op (wijn)flessen, maar daarnaast doen ze ook steeds meer andere dingen zoals het ontwikkelen van surfboards, wanden en vloeren. Voor A.S. Portuguesas produceert de fabriek nu ook flipflops gemaakt van kurk en natuurrubber.”

“Wij zien alleen maar voordelen in A.S. Portuguesas. Het ziet er mooi uit, het is milieuvriendelijk en de kurk werkt zacht en dempend. Het is voor de toekomst enorm interessant. De flipflops hebben een winkelverkoopprijs van ongeveer 29,- en er zit een marge van 2.5 op. Daarnaast komen de slippers in een dikke, fluoriserend gele enveloppe waar ook al een adreskaartje op zit zodat ze makkelijk verstuurd kunnen worden naar consumenten.”