Het is wél leuk om in de winkel te werken: zo pakt de retail zijn imago aan
Personeelstekorten, de roep om hogere salarissen, concurrentie met andere sectoren en een negatief imago. De schoenendetailhandel worstelt met serieuze uitdagingen om een baan in deze branche aantrekkelijker te maken, maar investeert flink in het verbeteren van de status. Aandacht, waardering en een snufje creativiteit lijken de sleutels tot succes.
Tekst: Margreet Anches en Wilke Wittebrood | Foto: Chasin' Group Het was de eerste grote retailstaking in jaren. Op Black Friday, een van de belangrijkste verkoopdagen van het jaar, legden medewerkers van De Bijenkorf het werk neer. De actie vormde het hoogtepunt in een reeks protesten, geïnitieerd door vakbond FNV. Hoewel de situatie bij het
Dit artikel is exclusief voor members
Nog geen member, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.