TOP

Micam brengt met ‘Glamorous Magic’ deel twee van sprookjesthema

Mochten we de kans krijgen om in februari naar de Micam af te reizen, dan staat bezoekers een beurs in het teken van Glamorous Magic te wachten. Het is het tweede deel van het beursthema Micam Glass Slipper dat in drie delen het verhaal van Assepoester en het glazen muiltje vertelt.

Beeld: Micam/Fabrizio Scarpa

In september maakten bezoekers kennis met het eerste deel van het sprookjesthema. We zagen hoe de hoofdpersoon zonder succes zelf een outfit voor het bal probeerde te creëren, een proces dat eindigde in een Glamorous Disaster. In deel 2 gaat het met het thema Glamorous Magic de goede kant op en bevindt Assepoester zich in een tuin waar een betovering op haar wacht. Ze krijgt een nieuwe feestlook en vooral een fantastisch paar sprankelende, met diamanten bezaaide glazen muiltjes, waardoor ze haar droom om prinses te worden kan vervullen. De schoenen werden exclusief gemaakt voor Micam en zijn een eerbetoon aan de ‘grenzeloze creativiteit die producten creëert die zowel mooi als goed gemaakt zijn’.

Digitalisering

Glamorous Magic maakt deel uit van de Micam Glass Slipper-campagne, die niet alleen op de beursvloer zichtbaar is, maar ook op social media. Het is een combinatie die succesvol is, aldus Micam-voorzitter Siro Badon. “Sociale media en digitalisering zijn van groot belang voor Micam. “Dat zien we ook in de positieve resultaten van de Micam Milano Digital Show, het platform dat schoenenbedrijven en kopers van over de hele wereld in staat stelde om verbinding te maken en zaken te doen zonder fysieke barrières.”

Als de fysieke Micam kan doorgaan zoals gepland, dan vindt de internationale schoenenbeurs plaats van 20 tot en met 22 februari in Fiara Milano Rho.