TOP

Nieuwe Europese strategie voor Crocs

Het Amerikaanse schoenenmerk Crocs heeft een nieuwe strategie ontwikkeld om de omzet in Europa weer op te krikken.

In 2012 daalde de Europese omzet van Crocs met bijna 3 procent. Daarom zijn er plannen voor een restyling van de winkels en een samenwerking met grootwinkelbedrijven als de Bijenkorf en Perry Sport.

Jeroen Versteijnen, algemeen directeur van Crocs Benelux, meldt in het Algemeen Dagblad, dat de aandacht meer zal komen te liggen op andere modellen dan de bekende gekleurde plastic klompschoenen. “We zijn trots op de klompschoen, maar we maken bijvoorbeeld ook bootschoenen”, aldus Versteijnen.

Focus op Europa
Ook start het schoenenmerk een marketingcampagne, waarbij de focus op Europa ligt, omdat Crocs hier 15 procent van haar producten verkoopt, terwijl dat in de Verenigde Staten bijna de helft is.

Grote uitdaging
Volgens Versteijnen staat het merk voor een grote uitdaging, omdat het gat tussen de plastic klomp en de andere stijlen van Crocs te groot is geweest. “De associaties die ons merk oproept zijn extremer dan bij andere merken. De barrière die we moeten nemen, is groot”, aldus de directeur van Crocs Benelux.