TOP

Nieuwe Nederlandse online schoenenwinkel richt zich op nichemarkt

Uppark is gestart met een webshop met damesschoenen in het midden-hoog segment.

Deze nieuwe online retailer wil daarmee inspelen op de forse groei in de digitale schoenenverkoop, zoals vorig jaar door ING Economisch Bureau voorspeld is.

De schoenenwebshop concentreert zich op het midden-hoog segment en biedt merken als Atelier do Sapato, Grotesque en Roberto d’Angelo, Officine Creative, Mar·ly en Studio Ruig.

Volgens de eigenaren van Uppark blijkt uit onderzoek dat steeds meer consumenten bereid zijn extra te betalen voor exclusiviteit: “Mensen zijn best bereid meer te betalen voor bijzondere, kwalitatief goede producten. Consumenten die bij ons iets kopen, komen op straat niet snel iemand tegen met dezelfde schoenen. We zijn altijd op zoek naar merken die niet of moeilijk te vinden zijn, zoals het Scandinavische schoenenmerk Dico Copenhagen en het Nederlandse merk Kop en Staart“, aldus eigenaren Sanne Noorman en Willem Prins.

Geen concurrent van Zalando
Prins: “Het is niet ons doel om een van de grotere spelers te worden. We willen juist een boetiekgevoel overbrengen. We zijn dus geen concurrent van Zalando en zullen dat ook niet worden.” Noorman voegt hieraan toe: “Internet is een oneindig lange winkelstraat. De bekende ketens zitten op de hoofdstraat, maar als je een zijstraat inslaat, kom je vaak bij bijzondere boetiekjes terecht, dan kom je bij Uppark.”