TOP

Omzet GMS Group opnieuw gegroeid

De omzet van retail service organisatie GMS Group is in het derde kwartaal van 2014 opnieuw gegroeid.

De inkoopomzet van de GMS Group (in Duitsland, Nederland, België, Frankrijk en Oostenrijk) groeide in het derde kwartaal van 2014 met 29,6 procent en bedraagt bijna 203 miljoen euro (vorig jaar 157,5 miljoen euro).

Dr. Karsten Niehus, eigenaar en aandeelhouder van GMS Verband GmbH zegt: “ Wij hebben onze omzet in het derde kwartaal in alle landen dynamisch laten stijgen en daarmee  is de winstgevendheid verder gegroeid. Het aantal klanten is ook gestegen, net als de inkoopomzet van onze bestaande klanten. Daardoor realiseren wij een positieve jaarprognose en we zijn gestart met een eindspurt.”

Zalando
Ondanks het ontstaan van een nieuwe internetbubbel ziet Niehus de toekomst optimistisch tegemoet. Niehus: “ De beursgang van Zalando laat zien, dat het vooral gaat om een bedrijfsmodel voor speculanten. De ontwikkeling bij onze gespecialiseerde vakhandelaren, laat daarentegen zien, dat het internet geen bedreiging is, maar vooral gebruikt wordt als informatiebron. Daardoor worden de eisen van de consumenten met betrekking tot service en keuze hoger en deze eisen zullen op lange termijn in het voordeel van de specialisten werken.”