TOP

Otto Kessler breidt eigen merk uit

De Duitse handschoenenfabrikant Otto Kessler heeft uitbreidingsplannen. Het merk betreedt dit jaar vijf nieuwe landen waaronder Nederland.

De handschoenenfabrikant Otto Kessler bestaat al sinds 1923, maar drie jaar geleden betraden ze ook met hun eigen label de markt. De vierde generatie besloot een eigen merk ‘Kessler’ te lanceren in 2015. Drie jaar later heeft het label 430 verkooppunten in zeven landen. Dit jaar plant Kessler daar nog eens vijf landen aan toe te voegen, waaronder Nederland en Canada. Dat schrijft FashionUnited.

Voordat de fabrikant naam maakte met het eigen label, was het al een van de grootste handschoenenfabrikanten van Europa. Het Duitse bedrijf richtte zicht tot 2015 voornamelijk op het maken van handschoenen voor modemerken en warenhuizen. Vanaf dit seizoen zet het merk agentschappen in voor Nederland, Zwitserland, Finland, Ierland en Canada. Op het lijstje staan sowieso de Verenigde Staten en Frankrijk, zo vertelt verkoopmanager Antje Wode aan FashionUnited.