TOP

ShoeRevolution past portfolio flink aan

Om beter met de veranderende markt mee te kunnen bewegen, is het merkenpakket van ShoeRevolution vanaf komend inkoopseizoen sterk veranderd.

Björn Smit heeft besloten om de schoenenmerken Creation of Minds, Pinto Di Blu en Ninni Vi niet meer te verkopen via zijn agentuur ShoeRevolution. Hij behoudt echter wel de labels Bo-Bell, SixtySeven, Bearpaw en Giulia. Smit past het merkenpakket aan omdat de markt sneller verandert dan verwacht. “Om op deze markt te anticiperen wil ik merken aanbieden die met deze markt mee kunnen bewegen en daarnaast samen met onze klanten goede samenwerkingen aan kunnen gaan”, schrijft hij in een bericht naar de retailers.

Het stoppen van de samenwerkingen met Creation of Minds, Pinto Di Blu en Ninni Vi heeft geen gevolgen voor de leveringen die al staan. “Ik zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de leveringen zo goed mogelijk worden afgehandeld. Voor zover ik weet zijn er geen nieuwe agenten voor de betreffende merken bekend, dus u kunt zoals gewoonlijk met vragen bij mij terecht.”

Lees ook: Maak kennis met Giulia Shoes: ‘We willen een oplossing zijn voor de retailer, geen probleem’

ShoeRevolution

Björn Smit richt op 1 augustus 2014 ShoeRevolution op. Met zijn bedrijf verzorgt hij de ontwikkeling van private labelcollecties en vertegenwoordigt hij als agent de schoenenmerken Kickers en Coqueterra. Kickers verdwijnt echter weer uit het portfolio en begin 2016 komen Bo-Bell en PintoDiBlu erbij. Niet veel later voegt Smit ook de kinderschoenenmerken Ninni Vi en Morentz toe. Begin 2017 besluit de fabrikant van Coqueterra er echter mee te stoppen. Smit vult dit gat op met Creation of Minds en Sixtyseven.