TOP

Sooco ziet enorme stijging in verkopen tijdens Black Friday

Black Friday begint steeds meer een ding te worden in Nederland. De dag waarop winkels enorme kortingen geven, heeft ook voor Sooco goed uitgepakt.

Wie kent de beelden niet? Hordes mensen rennen de winkels in en trekken haast de kleren van elkaars lijf om precies dàt item te pakken te krijgen. In Amerika gebeurt dit al jaren tijdens Black Friday, één vrijdag waarop retailers stunten met enorme kortingen. Maar de Black Friday-gekte komt ook steeds meer naar Nederland toe en dat was dit weekend dan ook te merken bij Sooco Footbar in Enschede. Het is al het derde jaar dat de schoenenzaak een actie opzet rondom Black Friday. Waar het bedrijf vorig jaar nog koos voor een eendaagse actie, bood Sooco dit keer het hele weekend 15 procent korting op de salecollectie. Het bedrijf heeft hierdoor de omzet meer dan zien verdubbelen.

“Vanwege het populairder worden van Black Friday wisten we niet wat we dit jaar konden verwachten”, schrijft  directeur Marcel Ten Hoopen in een persbericht. “De actie heeft al onze verwachtingen overstegen. We hebben te maken gehad met een forse toename in bezoekersvolume. Gelukkig stond het IT-team paraat en hebben we de klant met een goede laadsnelheid en zonder storingen kunnen helpen”.

Cijfers

Black Friday was dit keer een nog groter succes bij Sooco dan andere jaren en dat was ook duidelijk te zien in de cijfers vergeleken met vorig jaar:

  • 40 procent stijging in online bezoekersstroom;
  • 134 procent stijging in aantal online transacties;
  • 36 procent meer bezoekers in de fysieke winkel;
  • 24 procent meer verkopen in de fysieke winkel.


Cyber Monday

Als vervolg op Black Friday organiseerde Sooco afgelopen maandag ook een Cyber Monday-actie door online 30 procent extra korting te geven bovenop de verkoopprijs van geselecteerde Black Friday-items. “De tijd voor extra acties is nu goed. Klanten zoeken naar toppertjes in de sale of gaan op zoek naar schoenen voor de feestdagen. Wij dragen hierin bij met extra acties zoals Cyber Monday, die voor ons zeker extra omzet hebben opgeleverd.”