Bulaggi overgenomen door oud-eigenaar
Arjan Walraven noemt het een ‘uitzonderlijke situatie’. “Toen Annemarieke en ik onlangs hoorden van de mogelijkheid om Bulaggi over te nemen, staken we de koppen bij elkaar en zaten we snel op één lijn”, laat hij in een persbericht weten. Walraven moest daarbij een aantal moeilijke keuzes maken; zo kan hij slechts een deel van het oude team meenemen. Bij Bulaggi werkten voorheen vijftien mensen. Het label zal vanaf het adres in Hilversum blijven opereren, onder de firmanaam Bulaggi & more BV.
Continuïteit
De nieuwe eigenaren pakken direct door. De nieuwe collectie voor zomer 2017 zal te zien zijn op de Pure, GDS, ISLN en ILM en kan vanaf de tweede helft van november uitgeleverd worden. Een collectie waarin het vertrouwde Bulaggi-gevoel is teruggebracht, zegt mede-eigenaar Annemarieke Schouten. “Mooie, betaalbare tassen met rijke extra’s, volgens de laatste trends. We hebben Bulaggi door onze aderen stromen. Daarmee zijn we er zeker van dat we de continuïteit in merkbeleving en collecties kunnen waarborgen.”
Blik op de toekomst
Het tassenmerk werd 45 jaar geleden opgericht door Wim en Trix Walraven. In 2007 droeg Walraven senior het stokje over aan zijn zoon Arjan, die zeven jaar aan het roer stond. In 2014 kreeg Arwa b.v. een nieuwe eigenaar, Dick Tijssen. Walraven liet destijds weten niet langer op de goede plek te zitten. “De medewerkers en het merk Bulaggi verdienen een eigenaar die zich met hart en ziel kan inzetten.” Nu geeft hij aan opnieuw hard te willen werken voor een ‘mooie toekomst voor Bulaggi’. Wim Walraven is gevraagd als adviseur. “Mijn vrouw en ik zijn zeer verheugd dat Bulaggi weer terug is in de familie. Op naar het 50-jarig bestaan in 2019!”, aldus Walraven senior.
Arwa b.v. (het moederbedrijf van Bulaggi, red.) werd op 9 juni failliet verklaard door de rechtbank Midden-Nederland. Het nieuws kwam destijds onverwacht, omdat Bulaggi eerder aan Schoenvisie liet weten het roer om te gooien en een re-branding door te voeren.