TOP

Adidas verhoogt winstprognose opnieuw

Adidas heeft zijn winstverwachting voor dit jaar opnieuw naar boven bijgesteld, mede dankzij een sterke vraag uit China en Noord-Amerika. Het sportmerk verwacht dat de winst per aandeel in 2011 met 15 procent omhooggaat op een omzetgroei van 10 procent.

Het Duitse concern, dat na Nike de grootste sportartikelenproducent ter wereld is, ging eerder uit van een winstgroei van 10 tot 15 procent en een toename van de omzet van minder dan 10 procent.

In het tweede kwartaal behaalde Adidas een nettowinst van 140 miljoen euro, een stijging van 11 procent vergeleken met een jaar eerder. In lijn met de verwachtingen klom de omzet met 5 procent tot 3,06 miljard euro.

Adidas SLVR & Adidas NEO
Adidas liet eerder weten de prijzen van zijn producten dit jaar te verhogen om de gestegen grondstoffenprijzen te compenseren. Het sportmerk maakte tevens bekend verder uit te breiden met hulp van het sportlabel Adidas SLVR (gericht op het middensegment) en het Adidas NEO-label (gericht op modieuze tienermeisjes van 12 tot 14 jaar).

Voor Adidas SLVR worden flagships stores geopend in Peking, Hongkong, Shanghai, Berlijn en Milaan en pop-up winkels in New York en in warenhuis Galeries Lafayette in Parijs. In Duitsland komen er tien mono-brandstores voor het NEO-label.

Bron: ANP