TOP

Heeft de digitale kassabon toekomst?

Friends of Retail doet in het eerste kwartaal van 2014 onderzoek naar de mogelijkheden van de digitale kassabon binnen de retail in de Benelux.

Krijgen consumenten na een aankoop de kassabon voortaan per e-mail toegestuurd? Dat onderzoekt adviesbureau Friends of Retail in opdracht van Y-Receipts, een Brits bedrijf dat gespecialiseerd is in de digitale kassabon. Na het eerste kwartaal van 2014 zal blijken of de digitale kassabon binnenkort gebruikt zal worden door retailers in de Benelux.

In de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk worden kassabonnen al door retailers naar hun klanten gemaild. 

Voordelen
De digitale kassabon is niet alleen milieuvriendelijk (want er is geen papier voor nodig), maar biedt de retailer tevens een legio aan marketingmogelijkheden. Het toesturen van de kassabon vormt immers een extra vorm van communicatie met de klant. De retailer heeft voortaan het e-mailadres van elke klant én kan verschillende advertentieboodschappen met de e-mail meesturen. Bovendien raakt een kassabon minder snel kwijt.

Toekomst
Alex Kayser, de ondernemer die 2009 in het Verenigd Koninkrijk een start maakte met Y-Receipts, is bijzonder verheugd dat een ervaren partij als Friends of Retail het onderzoek voor hem gaat uitvoeren. “Wij willen voordat we definitief in het vaste land van Europa gaan investeren meer weten over onze mogelijkheden. Wij zijn al voor 99% overtuigd van de kansen van ons Epos onafhankelijke systeem. Het onderzoek moet ons de laatste bevestiging geven.”