TOP

Nieuw winkelconcept Boots & Woods [interview]

Sinds 1 januari 2014 zijn vrouwenmodezaak Ans. en PM Networking in Zaandam de nieuwe eigenaren van het laarzenmerk Boots & Woods. Schoenvisie sprak met Colette Hesse, eigenares van Ans. en Boots & Woods.

De collectie van Boots & Woods bestaat uit  handgemaakte Good Year Welted-laarzen, die in Spanje worden geproduceerd. Het merk bevind zich in het hoogsegment, met winkelverkoopprijzen van 250 tot 350 euro.  

Bootieque
“Door deze nieuwe constructie zijn de bedrijfskosten aanzienlijk lager en kan Boots & Woods veel slagvaardiger te werk gaan. Het nieuwe winkelconcept heet ‘Bootieque’, een shop-in-shop met de collectie van Boots & Woods. De eerste ‘Bootieque’ is begin januari 2014 in onze vrouwenmodezaak Ans. in Zaandam geopend. Eerder verkochten we al schoenen als bijproduct. We zijn nu een week bezig en het werkt heel goed. Wij geloven dat dit concept een mooie combinatie vormt met de kleding. Het is een kruisbestuiving. Klanten kopen laarzen bij een jurk“, zegt Colette Hesse.

Webshop
“De webshop is gekoppeld aan de systemen van de fysieke winkel. PM Networking ontwikkelt en implementeert webshops. PM Networking gaat de webshop van Boots & Woods vernieuwen en verder implementeren. De webwinkel wordt door ons beheerd. We krijgen ook al bestellingen uit België en Duitsland. Er wordt een Duitse webshop ontwikkeld, die over een half jaar zal worden gelanceerd.”

Bredere doelgroep 
“Wij  gaan zelf voor zomer 2015 een nieuwe collectie van hooguit tien modellen ontwikkelen. Boots & Woods had geen echte zomercollectie. De nieuwe collectie moet veel modischer worden, want we willen een bredere doelgroep bereiken. Daarna willen we het nieuwe winkelconcept verder uitrollen binnen Nederland. We denken daarbij aan shop-in shops in zowel schoenen– als kledingzaken”, aldus de nieuwe eigenares van Boots & Woods.