TOP

Nu in Schoenvisie #7 2015: Veranderingen

De nieuwe Schoenvisie - die op 18 augustus 2015 verschijnt - draait om veranderingen. Niet alleen verandering in de schoenenbranche is nodig, ook in de nieuwe Schoenvisie zelf zijn er dit keer wijzigingen te zien.

In Schoenvisie presenteren we al jaren de nieuwe schoenencollecties op dezelfde manier: per beurs met alleen onderscheid in vrouwen- en mannenmodellen. Vanaf nu signaleren we voor u de trends zodat u daar bij het inkopen direct op kunt inspelen. In de nieuwe Schoenvisie #7 – die op 18 augustus 2015 verschijnt – kunt u verder lezen:

 

Profiel: Panterhuis Leeuwis Schoenen

 

Panterhuis Leeuwis Schoenen begon in 1934 als schoenmaker en is uitgegroeid tot een familiebedrijf met vier vestigingen in de provincie Utrecht. Rutger Leeuwis (35) staat als derde generatie aan het roer. Eigentijds en kordaat. “Als je iets probeert, moet je er honderd procent achterstaan.”

 

Even afrekenen: bij Calexis Schoenmode in Kijkduin

 

Nederlanders staan niet bepaald bekend om loslippigheid als het gaat om hun portemonnee. Maar Debby Beugeling van Calexis Schoenmode in Kijkduin geeft openheid van zaken aan de hand van een bongemiddelde. Alles wordt in de winkel gepresenteerd op kleur: “Daardoor komen klanten vaak met een specifieke vraag de winkel binnen.”

 

Mode-icoon: de gladiatorsandaal

 

Zo oud als de weg naar Rome en tegelijkertijd zeer actueel: de gladiatorsandaal, ook wel de Griekse of Romeinse sandaal genoemd, is terug van weggeweest. Grote modehuizen als Chloé, Saint Laurent en Valentino doen een eeuwenoude trend herleven met hun eigentijdse, chique versies van deze sandaal.

 

Nieuw gezicht: Daan Oosterkamp van Dolomite

 

Daan Oosterkamp (25) ruilde zijn handel in horecaproducten in voor schoenen toen hij het merk Dolomite tegen het lijf liep: “Dit outdoor schoenenmerk wilde ik exploiteren in Nederland.”

 

De vakidioot: Hanneke de Boer van het agentuur Are you Swedish?

 

Hanneke de Boer (42) is eigenaar van het pr- en salesagentschap Are you Swedish? met een focus op Zweedse mode- en accessoirelabels, waaronder het schoenenmerk Swedish Hasbeens. “Ik vind het vooral fijn als vrouwen mooier worden van een schoen.”

 

Hart voor de zaak: Sander Houben van Frans Houben Schoenmode in Sittard

 

‘Tóch weer anders.’ Dat is de slogan van Frans Houben Schoenmode in Sittard. Sander Houben, sinds 2010 eigenaar van de familiezaak: “De collectie is al 35 jaar onderscheidend.”