TOP

Ontwikkelingen in de schoenenbranche [onderzoek]

Van Es Marketing Services heeft onderzoek gedaan naar het economisch perspectief van de schoenenbranche. Schoenvisie mag een deel van het Marketingrapport Schoenenbranche 2015 inzien.

Van Es Marketing Services heeft uitvoerig onderzoek gedaan naar de schoenenzaken in Nederland. De resultaten zijn verschenen in het 65 pagina’s tellende Marketingrapport Schoenenbranche 2015 dat op 16 september 2015 uit kwam. Schoenvisie mocht een deel inzien:

 

  • 64 % van de actieve schoenenzaken staat geregistreerd op naam van een man
  • 66 % is een bv, 18 % is een vof en 15 % is een eenmanszaak
  • 37 % heeft twee tot vier medewerkers, 35 % vijf tot negen, 14 % één en 14 % tien of meer
  • 41 % heeft een winkelvloeroppervlak van 100 tot 200 m², 34 % van 200 m² of meer, 18 % van 50 tot 100 m² en 7 % minder dan 50 m²
  • 78 % van de schoenenzaken in 2015 richt zich op het middensegment, 56 % op het hoogsegment en 11 % op het laagsegment
  • 35 % zegt bij geen brancheorganisatie te zijn aangesloten, 33 % is dat wel bij ANWR-Garant, 25 % bij GMS Group, 16 % bij InRetail en 1 % bij Rexor
  • 28 % van de schoenenzaken is aangesloten bij of onderdeel van een winkelformule of keten

 

Verder lezen? Vraag hier het Marketingrapport Schoenenbranche 2015 aan of lees een samenvatting van een deel van het onderzoek op Schoenvisie.