TOP

VanHaren draait recordomzet in 2015

VanHaren heeft in 2015 ‘het meest succesvolle jaar ooit’ beleefd. Meerdere records werden verbroken.

In de tijd dat meeste schoenenwinkels vallen, weet vanHaren records te verbreken. Het bedrijf heeft in 2015 ‘het meest succesvolle jaar ooit’ gekend, laat de schoenenketen weten via een persbericht. De omzet groeide met 6,7 procent naar € 160,3 miljoen en de verkoop steeg met 3 procent naar 6,6 miljoen. “In een tijd waar je dagelijks leest over de uitdagingen in de retailbranche, zijn wij meer dan trots dat wij ons weten te onderscheiden,” laat directeur Joost van Disseldorp weten.

Geheim

Volgens mededirecteur Krein Bons ligt het geheim in de medewerkers en de klanten: “Samen werken we aan ons succes en het één kan niet zonder het ander bestaan. Onze klant staat centraal en daar bouwen wij onze gehele dienstverlening omheen. Blijven optimaliseren en precies weten wat de klantbehoeften zijn, is essentieel om beste schoenwinkelketen te blijven in 2016.” VanHaren organiseert bijvoorbeeld chatsessies en maakt gebruik van testpanels, waar onderwerpen als draagcomfort, pasvorm, reclame en acties worden besproken.

Van Disseldorp: “Eind 2015 zijn we gestart met een Social Learning platform waarbij al onze verkoopmedewerkers in opleiding zijn. Samenwerken maakt sterk en zorgt voor behoud van kennis en kunde binnen de organisatie. Alle medewerkers krijgen via het platform interactief kennis en actuele informatie aangeboden aangevuld met diverse workshops welke direct toepasbaar zijn in de praktijk.”

Omnichannel

Ook de komende jaren blijft de focus bij vanHaren op omnichannel. Er gaat daarom extra geïnvesteerd worden in online in de fysieke winkel.