TOP

Nu in Schoenvisie 5: agentuur Beer & Cheese en stylingtips voor zomer 2017

De nieuwe Schoenvisie verschijnt op 8 juli, met onder andere een interview met Birkit Kroon en Koen Rigter van agentuur Beer & Cheese. Verder vragen we het hemd van het lijf van Alinda van Teeckelenburgh van Dutch Fashion Factory, kijken we weer naar het bongemiddelde van een retailer en uiteraard krijg je de allernieuwste kleurkaarten voor het nieuwe inkoopseizoen!

Interview met Birkit Kroon en Koen Rigter van agentuur Beer & Cheese


Anderhalf jaar geleden had nog niemand gehoord van importeur/agentuur Beer & Cheese of hun merken Rollie en Woden. “We schaften we een samplecollectie aan, kochten een auto en gingen daarmee langs winkels waarvan wij dachten dat Rollie er zou passen. Zonder afspraak vooraf.” Inmiddels kunnen oprichters en ook privé partners Birkit Kroon en Koen Rigter het werk niet meer met z’n tweeën aan.


Markt in cijfers: kinderschoenen gaan aan kop


In het eerste kwartaal van 2016 ligt de omzet van schoenen winkels iets boven die van vorig jaar, blijkt uit de Shoescan van marktonderzoeksbureau GfK voor branche­organisatie Inretail. Vooral de verkoop van kinder­schoenen laat een positieve ontwikkeling zien. “Dat is opvallend, want veel schoenenwinkeliers hebben de laatste jaren hun kinderafdeling kleiner gemaakt of zelfs helemaal opgeheven”, zegt Dave Quadvlieg, branchespecialist schoenen bij Inretail.


Kleurkaarten zomer 2017: hoe gebruik je ze?


Het complete plaatje met kleuren zie je op de modekleurkaarten voor zomer 2017 die je als abonnee gratis bij deze editie van Schoenvisie ontvangt. Maar wat zijn op zo’n kaart nou de basiskleuren, en wat de accentkleuren? Hoe kun je ze combineren? Op onze speciale kleurkaartpagina’s leggen onze trendforecasters per segment in een schema uit hoe je de kaarten kunt gebruiken bij het inkopen en het samenstellen van de collecties.


Nieuw gezicht: Lennart Creël van agentuur Brands


De Vlaamse radio-dj Lennart Creël maakte in 2015 een opmerkelijke switch. Hij begon zijn eigen agentuur, Brands. “Nieuwe merken op de markt zetten, dat is het leukste wat er is.” In thuisland België is Lennart Creël (33) een bekende naam. Elke dag is hij primetime in de Vlaamse ether te horen. Daarnaast runt Creël sinds 2015 zijn eigen agentuur, Brands genaamd, voor schoenen, mode en (lifestyle-) accessoires. Lachend: “Mijn achtergrond als dj komt nu goed van pas. Mensen vinden het altijd leuk om me over de vloer te hebben.”


Even afrekenen bij Jewelstore & more in Hendrik-Ido-Ambacht


Nederlanders staan niet bekend om loslippigheid als het gaat om hun portemonnee. Maar Barbara Calkhoven van Jewelstore & more in Hendrik-Ido-Ambacht geeft openheid van zaken aan de hand van een bongemiddelde.


Wijd, wijder, wijdst: de broekentrends voor zomer 2017


Langzaam maar zeker wennen de modemarkt en de consument aan de nieuwe, wijdvallende broekmodellen. De keuze is groot en dat biedt tal van mogelijkheden om hier met je schoenencollectie op in te spelen, vooral met kleuren en prints.


Vakidioot: Alinda van Teeckelenburgh van Dutch Fashion Factory


Onder de vlag Dutch Fashion Factory verkoopt eigenaar/ontwerper Alinda van Teeckelenburgh (47) haar merken Vivaci en Poco Pazza, en sinds begin 2016 het ecologische Pretty & Fair. In de rubriek Vakidioot vragen we haar het hemd van het lijf. Zo geeft ze antwoord op de vraag of ze het niet lastig vindt om als vegetariërmet leer te werken.

 


Sluit nu een Schoenvisie Totaal Jaarabonnement af en ontvang 9 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de schoenenbranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag.

Heb je geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden.

bestellen