TOP

Roy Robson verder met licentiepartner voor schoenen

Het Duitse mannenmodemerk Roy Robson laat de ontwikkeling en distributie van zijn schoenenlijn voortaan over aan een derde partij, met Profectus Brand Construction GmbH als nieuwe licentiepartner.

Foto: royrobson.com

Vanaf het herfst-winterseizoen 2022-2023 brengen Roy Robson en Profectus Brand Construction elk hun eigen deel van de collectie op de markt. De verkoop van de mannenmode voor de textieldetailhandel komt voor rekening van Roy Robson en Profectus neemt de verkoop van de schoenen voor de schoenenwinkels op zich. De partijen willen het bestaande productaanbod van Roy Robson bovendien versneld verder ontwikkelen en uitbreiden. Profectus Brand Construction is geen onbekende in de schoenenmarkt. Managing director Ulrich Hauer was onder andere schoenlicentiehouder voor Cinque en Boss en was verantwoordelijk voor de schoenen bij Esprit. Naast de nieuwe Roy Robson-licentie heeft Profectus ook de licentie voor Brax-schoenen.

Extra groei

Als het om schoenen gaat heeft Roy Robson de afgelopen jaren goede resultaten behaald, zowel in Duitsland als op buitenlandse markten, aldus het bedrijf. Zo werd de lente-zomercollectie 2022 pre-order ronde afgesloten met een dubbelcijferige stijging. Toch moet het voor Roy Robson nog beter kunnen door de keuze voor Profectus. “We zijn erg blij dat we Ulrich Hauer en zijn bedrijf Profectus hebben kunnen winnen voor een gemeenschappelijk pad om ons nog competenter te kunnen positioneren in zowel zakelijke schoenen als sneakers”, zegt managing partner Frederick Westermann tegen Shoez. “Bovendien willen we met deze stap natuurlijk een goede en directe samenwerking met de schoenenhandel mogelijk maken en zo het merk in de productgroep verder versterken en extra groei genereren.”